De VHEN heeft er voor gekozen om de klachtenregeling uit te besteden aan een externe partij voor alle bij de VHEN aangesloten  professionele zorgverleners

Als zzp’er ben jij werkzaam in medische, geestelijke of alternatieve zorg en als zodanig ben je verplicht volgends de wet WKGGZ om een goed geregelde klachtenregeling te hebben.

Stel, er komt elke maand of week een cliënt bij jou in de praktijk of salon en eigenlijk vind jij het helemaal niet prettig om deze cliënt te moeten behandelen.  Ze klaagt altijd, slaat je adviezen in de wind en weigert aan goede nazorg te doen. Niet echt je ideale klant zeg maar!

Jij als ondernemer bent ervoor verantwoordelijk dat jouw cliënten geen geestelijke- of lichamelijk schade oplopen tijdens jouw behandeling. Er rust op jouw schouders dan ook een flinke verantwoordelijkheid.

Toch kan een ‘foutje’ snel gemaakt zijn en in sommige gevallen zelfs met grote gevolgen.

Dan is het fijn dat je kan leunen op een team professionals die deze zorg uit handen nemen en onafhankelijk en met kennis de bemiddeling starten.  

Heb je een klacht, stuur een  mail naar adm@vhen.nl met als onderwerp “klacht” dan zorgen wij dat het bij de juiste mensen komt.